Vad är Magi???

Publicerad 2015-03-03 14:26:00 i Allmänt, Magi,

Magi är något som finns i mitt och i allas liv.

Både i det lilla och i stort.

Det är mycket som vi inte tänker på som magi...

Exempelvis hur ditt varma leende kan få den suraste eller ledsna människa
att känna glädje och le tillbaka....
 
Hur det ur ett litet frö kan växa upp ett stort träd.
 
Hur ett rent och fräscht hem även rensar ut dåliga energier.
Utan vit salvia....
 
Eller hur en gråmulen och trist dag som för mig idag,
med lite råkallt regn....
som gör att du vill krypa tillbaka till sängen....dra täcket över huvudet...
Aldrig vakna...eller inte förän det är sommar i alla fall.
 
Det behövs inte mycket för att din energi och livs lust ska komma tillbaka..
 
En härlig låt som någon lagt upp på facebook....
En fågel som kvittrar och friar i regnet...
Mamma vill du ha kaffe? från en älskad dotter....
 
När du sedan ser en gris i röda stövlar....
Då är du besegrad....
 
 
Vilket härligt  vårregn det plötsligt är ute....
 
Ett steg på väg mot den efterlängtade sommaren.
 
Magi är just det ENERGI.
 
Och då vi pratar om att använda vår magi är det det vi gör,
använder, förflyttar och formar om ....energi.
 
Wiccaner tror som jag skrivt tidigare på magin...
på att den finns.... att alla har "tillgång" till den...
Och alla kan om de vill också lära sig att medvetet använda sig av den.
 
Omedvetet använder sig många av den redan.
 
Hur du lär dig att använda dig av din magi är mycket individuellt...
 
Många vet intuitivt vad och hur de ska göra...
 
Andra lär sig av andra "utövare"...
 
Men de flesta tror jag prövar sig fram själva....läser i böcker...
Googlar på nätet....
Jag tror inte det finns något rätt sätt.
 
Det jag vet är dock att inget sätt är fel och att med Magi är det som med allt annat...
 
 ÖVNING GER FÄRDIGHET!
 
 
 
Ge inte upp....man kan inte cykla innan man kan gå.
Utan man måste öva och öva.
 
Man måste också följa reglerna....
 
Gör vad du vill, bara det inte skadar någon!
Du får aldrig skada någon med din magi .
Magi är en gåva och den ska man göra gott med.
Du får heller inte hämnas....
men "ond magi" mot dig själv får du sända tillbaka  till den som sänt den.
 
Du bör heller aldrig utföra magi för/åt någon annan,
utan dens medgivande och/eller vetskap.
 
För även om ditt syfte är gott så vet du inte alltid allt....dens önskan e.t.c.
 
Jag är alltid mycket försiktig med att över huvudtaget utföra magi åt andra,
vill man medvetet använda sig av magi....bör man göra det själv...
och magin blir då också starkare och mer verksam. 
Då handlar det inte om healing, spådomar, tarot och liknade...
 
 
Allt du sänder ut får du trefaldigt tillbaka, gott som ont! 
 
Allt hänger ihop....
Allt vi gör påverkar resten av universum.
Ingen av våra handlingar går obemärkta förbi och kan heller inte tas tillbaka.
Vi är personligen ansvariga och måste vara medvetna om hur vi påverkar varandra och vår jord.
Det gäller på alla plan.....på det fysiska och psykiska,
såväl som det andliga och det magiska planet.
 
Det Du medvetet sänder ut magiskt får Du tillbaka tre gånger om,
på det ena eller andra sättet....
 
Och Du måste vara medveten om att Magi precis som allt annat kostar...
Och Du får också betala den på ett eller annat sätt...
 
 
Du får inte rubba den kosmiska balansen!
 Du måste ge tillbaka då du använder energi för att nå egna mål i din magi.
Om din var tredje "Spell" är för någon annan uppnår du balans.
Och att du både "tankar" energi då du behöver,
och delar med dig och ger tillbaka då du kan.
Du måste vara medveten om att Du och din energi,
är en liten del av all den energi som existerar i universum.
 
 
Du kan be om vad du behöver, plus lite till!
Det är inte fel att "be om" eller använda Magi för att tillfredställa egna behov.
Så länge dina behov är realistiska, så får du det du ber om.
Det kan gälla pengar, kärlek, healing, framgång, karriär etc
Men du måste själv också anstränga dig, för göra det möjligt.
 
 
 
 
Magi och "Spells" kan vara klurigt.
 
Du får alltid det du ber om....men kanske inte riktigt på det sätt som du menat.
 
Därför är det viktigt att du alltid förbereder dig noga...
 
Tänker efter vad du vill uppnå...
 
Väljer noga vad du vill säga eller skriva i din "ritual"
Så att orden inte kan missförstås eller tolkas på fel/ flera sätt.
Använd enkla ord och skriv dina egna "spells"
Och som jag tidigare skrev....
Övning ger färdighet.
 
 
Om du är ny på det här med magi.....
Alla som känner mig vet att jag är "allergisk" mot bra böcker....
Jag rekomenderar sällan eller aldrig "bra böcker" till andra....
 
Men som sagt om du inte hållit på så mycket med din egen magi och
vill lära dig ett sätt att "utveckla" den på .
Så finns det en bok jag tycker beskriver, berättar och lär på ett bra,
lättförståligt och enkelt sätt.....med bra övningar.
 
 
Kraften Bakom Magin av Mya OM översatt av Cicci Lyckow Bäckman.
 
 
 
Den tycker jag som sagt är bra men det finns säkert andra häxor,
som inte alls tycker som jag som istället rekomenderar andra böcker....
eller den bästa boken.....
 
 
Det viktigaste är ändå att Magin finns där hos dig,
 
du måste bara tro på den, dig själv och att den fungerar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela