Häxan och Elden......

Publicerad 2016-04-30 02:57:20 i Allmänt,



Jag säger ofta att elden är mitt element... Dels är jag vädur som ju är ett eldtecken och i min personlighet och humör finns mycket av det som Elden står för...... Passion, lust, energi, värme, lidelse och kreativitet...., Jag älskar och hatar med samma intensiva känslor....
Blir lätt arg och kan explodera av ilska...
Men det går lika fort över och jag är absolut inte långsint.



Detta var den jag var som ung i alla fall.... Hade en åsikt om allt..... Tog strid om allt och alla krig var mina krig.

Men att leva med för mycket eld i dig tär på dig i längden......du bränner ditt ljus i båda  ändar så att säga och för att du inte ska helt förintas så gäller det att balansera upp elementen i dig...... För de finns ju där alla fem.... Luft, Eld, Vatten, Jord och Ande ( Eter)..... Inget bättre eller sämre än något annat.... Eller att föredra egentligen.



Jag har arbetat väldigt mycket med mig själv..... Visst har jag fortfarande mycket eld i mig...... Men numera är jag mer behärskad..... Blir inte okontrollerat förbannad över allt och alla..... Slår inte först och frågar sen..... Min åsikt och sanning måste inte offentliggöras i varje fråga och och handling...... Det räcker med att jag själv vet den och vad jag står..... Jag väljer noga mina strider och vilka krig jag anser är mödan värt och den energi de kostar..... För det mesta i alla fall...... För visst bråkar även jag ibland med min familj om " skitsaker", men oftast inser jag numera det ganska snart..... Jag vill gärna ha rätt, men är inte rädd för att erkänna de gånger jag har fel...... Om jag inser det förstås..... Och jag har heller inga problem att be om ursäkt eller säga förlåt.

Jag är en människa med mycket stora
Visioner, mycket fantasi och som älskar att börja på nya projekt..... Jag har med åren också blivit mycket bättre på att fullfölja och avsluta det jag påbörjat.



Älskar att vara ledare......men kan numera även följa och låta mig ledas och följa andra..... Om jag tror på dem vill säga och delar deras visioner....
Trivs med att finnas i bakgrunden och stötta då det behövs.

Ge andra chansen att blomma upp och inse sitt värde..... 

Jag måste heller inte längre få utmaningar hela tiden..... Älskar fortfarande att lösa problem och hitta lösningar, men kan numera leva utan att alltid söka efter dem...... Rutiner är bra för att få saker gjorda.

Måste heller inte ha roligt jämt..... Med fester och träffa folk..... Hittar ofta glädje och tillfredställelse i det vardagliga, det lilla och varaktiga.




Och en av mina bästa egenskaper som jag med åren lärt mig utveckla är mitt tålamod..... En egenskap jag har stor användning av både i mitt arbete med dementa, hemma och i kontakten med andra människor...... De är ibland så stort att jag blir förvånad själv och var något jag saknade helt då jag började min resa.


Jag älskar elden att studera den, använda mig av den magiskt och känna hur den uppfyller mig i mina ritualer.
Älskar den energi den ger mig och vad jag uppnår med dess hjälp..... Men jag har slutat leka med den och låta den och bara den styra mig och mitt jag.

Balans är mitt mantra...... Är ibland en mycket eldig Häxa, men som också är mycket jordnära, lugn och tålmodig.
Alltid öppen för nya lärdomar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela