Sommaren lider mot sitt slut......Semestern är över.....

Publicerad 2016-08-19 09:12:00 i Allmänt,

 
Så sorgligt det låter.....
 
Som om något oundvikligt.....
 
 som döden själv grabbat tag i dig.....
 
Men nu är det i alla fall dags....
 
Att rätta in sig i ledet och insupa den grå vardagen.
 
 
 
Det har varit en ganska annorlunda sommar.....
 
För min del......
 
En kall vår gjorde att odlandet inte riktigt kom igång....
 
Ryggskott....
 
Student mottagning.....
 
Och målning av huset.....
( Som forfarande pågår )
 
Har gjort att min trädgård inte riktigt varit den fristad den brukar....
 
Bröllop i familjen......
 
Min brors familjs flytt tillbaka från Gotland.....
 
Äldsta dotterns träningskörning för körkort....
 
Några av de händelser som också påverkat min sommar.
 
Jag har kännt en nödvändighet i att verkligen "vara ledig"

Och därför tagit semester både från facebook, blogg
och att använda datorn.......
Har i stället läst böcker....
Tittat på film och serier....
Vilat min själ och min kropp.....


 
Nu har det regnat några dagar......
Temperaturen ligger strax över  + 10°
Mörka kalla höstkvällar.
 
Bara att svälja det sura äpplet,
och inse att det är Höst nu.
 
Också en härlig och underbar årstid.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela