Witch bottle.

Publicerad 2016-12-08 08:00:00 i Magi,




 

Hej alla Häxor 

Idag  tänkte jag berätta om ”Witch bottles”

Detta är en mycket gammal häxkonst.
En Witch Bottle gör du som häxa för att skydda dig själv, din familj och ditt hem.

Från början användes krukor, urnor och flaskor av keramik.
Det viktiga var och är att de gick att försegla och att de skyddades från att gå sönder.
Dagens "moderna häxa" använder helt enkelt en vanlig glasburk med lock.
Som efter att locket skruvats på stängs ytterligare med vax eller stearin.

I din Witch Bottle lägger du en "massa vassa saker" så som
rakblad, spikar, nålar, glasbitar,taggar och trästickor.
Sedan lägger du till dina egna kroppsvätskor.....
saliv, blod och urin.
Och gärna dina avklippta naglar.

Slår en Cirkel..... så du har ditt magiska rum.
Åkallar och får hjälp av elementen för att utföra din magi.
Uttalar din skyddsformel över den öppna burken.

Då du förseglat den väl grävs den ned i hemlighet,
gärna i månskenet i närheten av ditt hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela