Cascarilla pulver

Publicerad 2016-05-19 06:36:33 i Magi,



Jag har alltid ett fint pulver av mortlade äggskal i mitt Häxskafferi....... Jag vet inte varför det var bara något som kom för mig då jag vid ett tillfälle använde en massa ägg på en gång..... Jag har aldrig vetat varför jag tvättade den noga drog bort hinnorna och lät dem torka ordentligt innan jag krossade dem i min mortel.....Hade ingen riktig plan, tryckte bara att det var en bra idé .....Att de kunde komma till användning någon gång..... Jag har använt det men bara vid sporadiskta tillfällen.......
Så skrev en annan Häxambassadör Dicana Moonchild vår kökshäxa ett inlägg om just detta...... Och kallade det för cascarilla pulver.
Tydligen kommer det från ett träd vars bark mals ned till pulver.


Men att man i stället kan använda sig av äggskal för detta magiska pulver för beskydd och rening.


Så jag hade inte så fel att välja att gå på min magkänsla..... Som faktiskt sällan har fel.
Du kan också köpa äggskals cascarilla pulvret..... Men varför kasta ut pengar på något du så enkelt kan göra själv?


Äggskal finns ju oftast helt gratis i de flesta hem.
Sedan gäller det bara att förvara pulvret torrt i något fin kärl..... Burk eller flaska.
Läste någonstans att man med fördel också kan använda pulvret för att rita magiska tecken på kroppen, föremål, byggnader, stenblock, träd och annat.
Så nu har jag en massa användnings områden till mitt pulver.



 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2016-05-19 10:02:55

Det är ju även bra som växtnäring åt vissa typer av växter som gillar extra kalcium!

Svar: äggskal lägger jag alltid i kompost hinken eller krossar och sprider ut i trädgårdslandet direkt som just gödning för dessa växter :D så det har du så rätt i <3 "Cascarilla pulver" har jag hittills använt lite mer magiskt men ska kanske lägga ned lite mer jobb och använda det också mer i trädgården hädanefter så blir det ju förutom gödning också rening och skydd :D
Luna

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-25 12:07:27

Vilken tid det tar att mala! Men det ska bli spännande att använda! /Koala 😉

Svar: Ja :) Men att mala är ju meditativt.....och kan vara magiskt också.....Lycka till med "användandet"
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela