Min Magiska Beltaneritual......

Publicerad 2016-05-04 17:21:45 i Högtider, Magi,

 
Jag firade ju inte Beltane vidare som jag skrivit om tidigare.
Men i går gjorde jag vad jag trodde en försenad liten ritual,
men som det sedan visade sig efter efterforskningar av snälla  Häxsystrar ( Anna )
så kan högtiden firas mycket längre..... fram till 5 maj.
 
Så då firade jag alltså och hedrade mina Gudar och elementen trots allt.
 Så det som kändes mycket bra i går blev ännu bättre idag.
 
 
 
 
Mitt fina altare som jag älskar så....
Hittade några vårblommor att pynta med....
Och dukade med min favort kristaller, rökelse, ljus, vatten och salt.
Min snäcka fylld med örter att bränna och mitt Häxspö.
Invigde min nya fina lilla kittel och den lilla "Gudinnestatyn" jag tummat fram.
Den gamla frös sönder under vintern....naktdelen med att altaret är ute,
och att jag vill ha symboler på det året runt.
 
 
 
 
 
Jag hade skrivit lappar med sådant jag ville "bränna bort"
För mig själv, min familj och husdjur
 
 
 
 
 
Och det blev en underbar stund där i solskenet.
 
Det kändes verkligen som om det var början på en härlig sommar.
 
Och jag kände mig älskad och min magi var stark.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela