Då är Mabon över.....

Publicerad 2016-09-23 20:35:22 i Allmänt,

 
Höstdagjämning är ju ett skede värt att fira.......
 
Om jag är ledig så gör jag det också......
 
Men igår hade jag jobbat natt och skulle jobba igen även nästa natt....
 
Jag plockade på morgonen på vägen hem en massa  fina löv,
bär och annat fint att dekorera med.
 
Tände ett ljus och satt en stund på verandan......
 
Betraktade, funderade och kände tillfredställelse.....
 
 
 
Jag tycker mig ha balans i min tillvaro.....
 
Håller stress, krav och måsten på en acceptabel nivå....
 
Är mycket mer tillåtade mot och rädd om mig själv...
 
Försöker fylla mitt liv med rolig och positiv energi.....
 
Är mer medvetet egoistisk och säger också nej oftare än tidigare......
 
Efter min lilla stund av eftertanke sov jag mycket gott hela dagen.
 
Sedan firade vi med en god middag innan det var dags att åter åka och jobba.
 
En helt Ok sabbat.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela