Helgens Dramatiskt Uppvaknande.......

Publicerad 2017-09-04 10:53:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
Vi är hundvakt till min brors underbara bruna labrador Sixten.
 
Han är till skillnad från min egen häxhund Roxy mycket morgonpigg.
 
Jag hörde vaknade och hörde hur han med tunga "suckande steg"
 
Kom upp för trätrappan till övervåningen......... vid sjutiden.

Då jag sedan tidigare visste att han snart skulle stå vid min sängkant 
och stirra uppfodrande........
Van att få sin frukost vid sex för att sedan gå en morgonpromenad.
 
Så jag gick upp.........

I samma stund hördes ett otroligt högt väsande utanför mitt öppna fönster......

Tog mig flera sekunder att inse att jag hade en luftballong precis över mitt hus......

Som var påväg att nödlanda i min trädgård......

Jag och dottern med takfönster som också vaknat sprang ut med två hundar i hasorna......

De i ballongen kämpade och lyckades få lite höjd på den igen.....
 
Efter att med hjärtat i halsgropen sett hur den nästan landade på E18
lyckades den ta  sig till en öppen plats på andra sidan.
 
Tackar Gudarna för det.
 
 
 
 


Sixten även kallad Sigge och även Roxy fick sin frukost......

Äldsta dottern som ju nu var vaken erbjöd sig att promenera dem.

Jag satte i stället deg till morgon frallor......

Som kommer glädja både mig och resten av familjen vid den planerade brunchen vid 11.30 tiden
då min fina svägerska kommer för att hämta sin hund......
 
 
  
 
Som blev en härlig måltid med massor av godsaker och glada skratt.
 
 
 
 
Annars har helgen mest ägnats att röja buskar,
gräva upp rötter........
 
 
 
 
Vi har köpt ett förråd på 14 kvm där vi ska ha alla maskiner,
grill och trädgårdsmöbler.....
 
 
 
Det ser väldigt stort ut.......

Första kärran bergskross ligger som en fluglort i ena hörnet.
 
 
 
Resultatet 25-30 kärror senare.
 
 
På kvällen gjorde jag kikärts biffar...... 95 st.
Dels åt vi 6 personer det till middag med bulgur och vitlöksyoghurt.
Sedan var det också till Runkursens Lördagsmiddag nästa helg.
Gjorde dem glutenfria i ugn och stekte dem i olja.
 
 
 
 
Idag har jag ont övrallt på ställen och i muskler jag inte visste att jag hade.
 
Men idag öser regnet ner........så jag tar det nog lungt på soffan.
 
Skriver mitt HäxAmbassadörs inlägg till onsdag.....
 
Som ska handla om.......
 
Återstår att se.......
 
MÅ GOTT <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela