Runresan fortsätter.......

Publicerad 2017-09-28 16:05:51 i Runor,

Att leva med Runan Thurs är en utmaning.........

Jag lever med smärtor och det känns som om det just nu är något som krävs av mig.

Något som jag måste genomleva.....
för att som fågel Fenix som ny....... resa mig ur elden.
 
Mina drömmar är fyllda av det Eldfåglar som förtärs och föds igen.
 
Just uthärdandet är något jag alltid kommer att förknippa med Thurs......

Var med jobbet en snabb tur och retur resa till Göteborg i Måndags......

Tvingades då till en helvetes march på sammanlagt 1,2 mil......

Jag orkar just nu knappast gå ens mycket korta sträckor.....
 
Men uthärdade och överlevde även denna otroliga prövning något jag tackar Thurs för.
 
 
 
 
 
 
Har funderat en hel del och mediterat över de kort jag drog till Thurs......
 
Jag valde några av alla de lekar jag har.......
 
 
 
 
Jag fick ju........
 
OSHO NEO-Tarot gav kortet Gratefulness.....Tacksamhet.....

Jag har insett hur tacksam och  hedrad jag är över
Moder Jords och hennes gemåls Kärlek.
 
Träd och all annan växlighet, Solen och Månen och alla deras faser.......
elementen.....väsen..... guider och hjälpare......min familj, släkt och vänner.......
min Häxa och min Magi.....
Allt som jag vet, kan, upplever och får lära mig.
 
Kortet säger också att varje hinder på vägen är en möjlighet
 
och varje stängd dörr är en ny öppning......
 
som det gäller att hitta nycklar till låsen för att öppna..... En utmaning.
 
 
 
 
Thoth Tarot gav mig kortet..... "Makt" 4 i  brickor/ pentagram/ mynt

Kortet står ju bland mycket annat för de fyra hörnen,  
 
hörnstenar och de fyra elementen.....
 
Samman med Thurs tolkar jag kortet att kunskap är makt.....
 
Använd det du vet och kan....... 

Luta dig tillbaka och få kraft från hem och familj......

Jag har tryggheten och styrkan.......
 
Måste bara lyssna och lita på och vara sann mot mig själv......
 
 
OSHO ZEN Tarot.......Gav mig kortet "Morality" Drottning av moln.....
( motsvarar delvis luft och då Drottning av svärd och hjärnanstankeverksamhet )
 
Kortet berättar om vikten av att följa sitt hjärta.....
Att följa den etik och den moral du förvarar där......
och att alltid agera kärleksfullt utifrån den kunskap och de fakta du har.
Att sträva efter att balansen finns i ditt liv och i din tillvaro.
Ingenting är bara svart.....eller vitt.......
 
 
 
Det sista kortet jag tog till Thurs kom från min  Waite tarot lek......
 
9 i stavar......
Styrka och att slåss i underläge......kommer till mig.....
Att alltid göra sitt bästa.....mer kan du inte göra.
Om du skaffar dig kunskap har du också amunition att försvara dig med.
 
 
 
Det jag också fick var ju en ametist.......

Det är en kristall som jag vanligtvis arbetar mycket med och alltid bär på mig......
 
Stenen skapar balans......renar och tar bort dåliga energier.....
motverkar stress.......skapar lugn.
Den helar och skyddar mot sjukdom.
Den förstärker och öppnar upp din andliga motaglighet.

Ametist sägs också skapa "tillit till framtiden"

Allt detta och mer gör denna underbara sten för dig.......
 
 
 
Rosmarin blev den växt som Thurs fick.......
Jag har ju precis skrivit ett inlägg om denna underbara Magiska ört.
 
Vid meditation över växten fick jag till mig några av dess  egenskaper.....
 
Styrka och Kraft.....

Elementen Eld och Vatten......
 
Kärlek, Glädje, Helande och Utveckling.
 
En stark växt till en stark runa.
 
 
 
För mig är Thurs en runa som visar att du måste satsa för att vinna.....
 
Försaka för att uppnå.......

Tro på dig själv och det du vill ska ske......
 
Ha tillit......
 
 
Det finns mycket att fundera på och skriva om i min RunDagbok....
 
MÅ GOTT <3 <3 <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela