Fullmåne, trädgård och regn.

Publicerad 2021-05-28 15:41:40 i Allmänt,

 
 
Det måste vara ett av de kyligaste majmånad sedan mannaminne.
Temperaturen har pendlat mellan 5 och 10 grader.
De senaste veckorna har regnet öst ned.
 
Några dagar med guldkant har vi ändå haft
med så varmt som 24 grader och strålande sol.
 
Men absolut allt för få.
 
Då regnet hela tiden öser ned går det inte att vara ute,
men vid uppehåll har jag utnyttjat varje stund att fixa i trädgården.
 
Den är frodig och grönskande.......allt växer så det knakar.
och syrenerna har nu slagit ut och det doftar underbart.
 
 
En absolut favorit som jag har mycket mycket av i min trädgård.

 
I onsdagskväll vid fullmånen
hade jag bestämt mig för att ha en liten magisk stund.
Då jag skulle trumma vare sig det regnade eller ej.
 
 
Och det gjorde det......ordentligt.

Jag fick sitta på verandan invirad i filtar med vantar.

Fick även sällskap av min käraste HäxSyster Maarit
som bor i skogen uppe i norra Finland.
Med högtalaren på på mobilen trummade vi tillsammans 
och hade en Mysig Magisk stund tillsammans.
Ett fint minne att glädjas åt.
 
 
De två sista dagarna har vi eldat från morgon till kväll.
Allt för att driva bort kylan och den råa luften som lägrat vårt hus.
Då vi ju stängde av pannan för ett tag sedan......
flera veckor senare än vanligt.
 
Men nu hoppas vi på lite sol och värme.......
Nu i helgen men gärna längre då jag jobbar natt och går av på måndag.
 
 
Må Gott och var rädda om er <3 LUNA
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mattis

Publicerad 2021-06-16 13:02:54

vet du mycket om vampyrer eller så?🙂 jag skulle vilja veta lite mer kan du skriva till mig ? [email protected]

Svar: Hej Mattis <3 Jag vet en del om vampyrer historiskt och har gjort ett blogg inlägg för länge sedan om dem. Här är länken till det https://magisktliv.blogg.se/2017/may/vampyrermyter-och-fakta-om-dessa-nattens-blodsugare.html. Har även skrivit om "energi vampyrer" i detta inlägg https://magisktliv.blogg.se/2016/march/energitjuvar.html Hoppas du får några svar på dina frågor. Visst är jag fascinerad av vampyrer men är ingen expert på dem in "real life" Må Gott <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela