Fullmåne igen 24 April kl. 01.51

Publicerad 2024-04-22 23:16:31 i Magi,

Då är det endast några dagar kvar till nästa fullmåne,
och då även min fjärde fullmåneritual detta år.

På fotot ser du mitt foto från Marsmånen.

På onsdag kväll kl 01.51
Visar hon sig igen i sin fulla prakt.
 
Jag är en Häxa som påverkas mycket
och styrs av Månen och dess faser.

På dagen då jag föddes för många år sedan var månen full,
och just fullmånen påverkar mig nog allra mest.
Jag känner hur hon kallar på mig
och oron i min kropp vill att vi ska mötas.....
Detta var ett problem ibland då jag jobbade natt.
Min gudinna kallade och jag kunde inte möta henne
utan var tvungen lägga band på mig och kuva häxan i mig. 

Så är det ju inte alls längre........
 
Jag är fri och kan bejaka mitt rätta jag.
Göra som jag själv vill och behagar.
 
En berusande och otroligt tillfredställande känsla........
 
 Nu planerar inför årets fjärde fullmåneritual.
Har ännu inte utformat den helt
och vissa delar blir oftast bäst att improvisera lite.
 
Må Gott 💜 LUNA
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2024-04-28 21:20:47

Att kuva sin inre häxa känns aldrig bra. Glad att din har fått fritt spelrum nu! 😄

Svar: Ja Anna <3 Det är en befrielse i mångt och mycket. Inte bara som Häxa utan som Kvinna och Människa också. Du bestämmer själv helt över ditt liv och alla måsten som rör jobbet försvinner helt. Må Gott <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela