Fullmånen i April

Publicerad 2024-04-25 14:42:31 i Magi,

MjölkMånen i April
Jag gick ut innan min ritual för om möjligt få en glimt av henne.
Hon visade sig endast några sekunder då och då,
mellan molnmassorna på den svarta natthimlen.
Men som alltid känner jag hennes närvaro starkt.
Jag dukade mitt altare i mitt eget Magiska rum.
Så mycket enklare det är nu då jag har
nästan alla saker jag vill använda på en och samma plats.
Vilket också gör att jag inte helt av gammal vana,
alltid dukar med samma föremål på mitt altare.
Denna gång beslöt jag mig för att använda mig av
min kristallkula och inte runor eller tarotkort.
Jag dukar de kristaller jag vill ha,
väljer Häxstav, symboler och föremål som känns rätt.
Jag har planerat ritualen i stora drag,
med lite plats för improvisation om det känns rätt då.
Drog upp en cirkel med min HäxStav.......
Då jag ännu inte haft den skyddsritual
som gör hela rummet till ett en egen cirkel.
Vill göra det helt färdigt först innan jag gör den ritualen.
Tänder ljus och en rökelsepinne med salvia. 
Genomför min ritual med dem jag bjuit in i min cirkel,
för att delta..........Min Gudinna och hennes gemål min Gud.
De fem elementen Luft, Eld,Vatten, Jord och Ande.
Mina sju Kraftdjur, Ugglan, Rådjuret, Räven,
Paddan, Ekorren, Korpen och Haren.
Alla Vädersträck och Riktningar.
Förmödrar, Förfäder, Ledsagare, Väsen och Djur.
Alla de som finns i min närhet och vakar över mig.
Jag trummar en lång stund och sjunger av fröjd.
Känner all den Magi vi delar min käraste Trumma och jag.
 Avslutar med att lägga upp det jag vill ladda
i denna mjölkmånes sken på mitt 
 
Må Gott💜 LUNA
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2024-04-28 21:01:42

Vilka härligt inspirerande bilder på ditt altare! Tack! 🙏 Hade också ett helt eget rum tillägnat mitt häxliv förr men efter skilsmässan blev det en mindre lägenhet som jag delar med mina två söner o det kräver en hel del fantasi att få till det. 😅 Men i framtiden siktar jag på att ha ett igen! 😃

Svar: Ja <3 Jag älskar att ha mitt egna rum efter 24 år i huset :D Då de tre barnen flyttat men nu äntligen fått eget permanent boende i / flyttat tillbaka till Stockholm och inte längre behöver bo hemma då de kommer på besök eller har semestrar. Min man fick ett eget arbetsrum för några år sedan, så har vi ett gästrum och mitt eget Magiska tillhåll. Så jag förstår att du saknar ditt och hoppas du får ett igen i framtiden, Kram <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela