Våren är här......dags för förrådsbygge.

Publicerad 2024-04-14 18:05:23 i Allmänt,

Våren kom till slut.....
Så mycket snö som vi haft denna vinter,
kan jag inte minnas sedan vi hade sist.
Ej heller under den otroligt långa period som den låg i höga drivor.
27 mars plockade jag hos mig årets första tussilago.
Det ultimata vårtecknet vad mig beträffar.
Men den 2 april var det dags igen......
 Snön vräkte ned och låg kvar i flera dagar.
Jag firade födelsedag och till slut var det åter barmark.
Temperaturen steg och solen kom fram.
Vårt nya föråd och mitt nya växthus hade levererats.
Och vi väntade på rätt väder att montera ned det gamla förrådet,
som fått taket knäckt av en stor trädgren som ramlat ned.
Innan dess var vi tvugna att ta itu med de grenar
aboristerna lämnat efter att ha fällt den stora almen.
Som sedan i höstas legat kvar på vägen till förrådet.
En elektrisk cirkelsåg gjorde jobbet och
vi fyllde på ved vid bastun för kommande bad.
Så när vägen var fri så monterades det gamla förrådet ned
De delar som är använbara hoppas jag göra ett litet förråd av,
och ställa vid växthuset för att ha diverse krukor i.
Innan det nya förrådet som är antracitgrått,
kunde ställas på plas måste....platsen fixas till.
Planas ut, läggas på mer grus och träd och buskar ansas.
Allt vad du gör är ju beroende av vädret.
Det måste vara varmt nog, inte blåsa för mycket
och absolut inte regna......
Många delar är det, många olika  skruvar, muttrar och verktyg behövs.
Monterings instruktioner lusläsas och följas i rätt ordning.
Något som tillfaller min älskade gubbe.....Peter.
Jag håller i, hämtar delar, skruvar någon skruv då och då,
och kommer med olika förslag ibland.
Vi komletterar varandra ganska bra......konstigt annars efter 30 år.
Och så mycket längre än så har vi inte kommit.
Vi började glatt i morse igen och satte de sista
av fem stolpar på insidan av väggarna.
De ingår som en del av i "Armeringen" vi köpt extra
för att göra detta förråd mer hållbart än vårt gamla.
Och satte också fast plåtarna runt dörröppningen. 
Sedan öppnade sig himlen och
det började blåsa ordentligt.
Tur att vi inte längre har begränsat med tid.
Rolig slogan - Jag är pensionär' Tygväska | Spreadshirt
Så även om jag känner mig lite frustrerad av vädret,
är jag ändå tillfreds med vetskapen att tid är det ingen brist på.
Jag måste inte bli färdig och gå till jobbet
Smily Images – Browse 633,418 Stock Photos, Vectors, and Video | Adobe Stock
Må gott och var rädda om er
 
KRAM 💜 LUNA


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela