Årets andra fullmåne

Publicerad 2024-02-25 01:59:00 i Magi,

I dag den 24 Februari kl. 13.31.19
Firar vi årets andra fullmåne men redan igår kväll
drog hon till sig all uppmärksamhet uppe på natthimlen.
Idag under eftermidagen har jag gjort min fullmåneritual ute,
det regnade inte så det kändes bra att få vara ute.
Men jag vågade inte vänta till ikväll då det kanske öser ned igen.
 Himlen var riktigt grå och regnet hängde i luften.
Jag packade upp mina saker i min Magiska del av trädgården.
Premiär för att använda mina nya Altare och sitt stubbar av Alm.
Jag har ju ställt dem som jag tror jag vill ha dem,
runt min fina Magiska eldplats
De två stubbar som jag vill använda till Altare,
är den riktigt höga och den låga
från där trädets stam har delat sig i två grenar.
De är båda så vackra var och en på sitt sätt.
Och skönt att inte längre behöva bära fram ett bord,
att använda som tillfälligt altare.
Jag tände Esbatelden......
Och drog sedan upp en cirkel med min Häxstav
 
Börjar i Öster och går sedan medsols till Söder
"Med kraft ur jorden skapar jag en cirkel"
 
Från Söder går jag till Väster
"Låt min cirkel fyllas med kraft och tillit"
 
Från Väster vidare till Norr
"Låt min cirkel bli en plats mellan världarna"
 
Från Norr tillbaka till Öster
"Låt mig möta Gudarna och andra inbjudna i denna cirkel"
 
Elden brinner och det är dags att bjuda in, 
åkalla dem jag vill ska delta i min ritual.

Jag tycker det känns bäst att ha verser
som låter ganska lika vid olika ritualer och ceremonier.

Jag använder mig också av trumman denna gång i min inbjudan.
 
 
Jag börjar med de fem elementen.
 
"Jag åkallar och välkomnar med kärlek elementet Luft till min cirkel.
Var snäll och rena den och mig.
Låt din vind fylla och omfamna oss.
Ge mig insikt att förstå bättre"
 
"Jag åkallar och välkomnar med kärlek elementet Eld till min cirkel.
Var snäll och rena den och mig.
Låt din värme fylla och omfamna oss.
Så jag öppnar mitt hjärta, känner mer och mer"

"Jag åkallar och välkomnar med kärlek elementet Vatten till min cirkel.
Var snäll och rena den och mig.
Låt ditt vatten skölja över oss.
Öppna mina sinnen så jag blir mer miotaglig och ser bättre"
 
"Jag åkallar och välkomnar med kärlek elementet Jord till min cirkel.
Var snäll och rena den och mig.
Uppfyll oss med din växtkraft.
Gör mig starkare så jag orkar mer"
 
"Jag åkallar och välkomnar med kärlek elementet Ande till min cirkel.
Var snäll och rena den och mig.
Uppfyll oss med din livslust, glädje och enegi.
Så att denna ritual blir gudomlig
 
 
 
 
 Sedan bjuder jag in mina Gudar.
 
"Jag åkallar och välkomnar dig med kärlek dig min Gudinna till min cirkel.
Du som är Måne och Jord.
Du som är Jungfru, Moder och Dödshäxa.
Du som låter vatten flöda och växter gro.
Du som är min och allt levandes Moder.
Snälla kom till mig och delta i min enkla ritual"
 
"Jag åkallar och välkomnar dig med kärlek dig min Gud till min cirkel.
Min älskade Gudinnas gemål.
Du som är Sol och Himmel.
Som låter vindar blåsa, eldar brinna och ärd den som råder över mörkret.
Du Solkung, Korngud och Hjortgud.
Snälla kom till mig och delta i min enkla ritual"
 
"Vi möts i Lycka
och skiljs i Lycka.

Jag Luna välkomnar er till denna cirkel och denna ritual"
 
" jag åkallar och välkomnar alla er,
som också följer mig.
Alla väderstreck och riktningar.
Välkomna 
 
Mina kära förfäder och förmödrar.
Välkomna
 
Mina kära ledsagare som även ni vakar över mig.
Välkomna
 
Ni vänligt sinnade väsen som jag delar boplats med.
Välkomna
 
Och alla ni vänliga djur som även ni finns i min närhet.
Välkomna"
 
"Vi möts i Lycka
och skiljs i Lycka.

Jag Luna välkomnar er till denna cirkel och denna ritual"
 
 Jag bränner örter och enris.
Trummar och umgås med mina "Gäster"
Utför lite Magi som jag planerat,
och sedan är det dags för "dagens huvudperson" att hedras. 
 
 
SnöMåne
Jag känner din kraft där uppifrån.
Där du döljs av den gråvita molnmassan på himlavalvet.
Så full av visdom och mystik.
Det är en sådan ynnest att få vara din dotter, din månprästinna
och min kärlek och min vördnad bara växer
för varje gång vi möts och jag får vara i din närhet.
Jag är Luna....din dotter och din tjänarinna.
Jag önskar dig alltid vara värdig,
sedan du märkte mig med din måneld.

Nu har jag kommit till ett nytt kapitel i livets bok.
Jag har i dagarna avslutat mitt arbetsliv.
All tid kommer hädanefter vara min egen,
att spendera som jag själv önskar och väljer att göra.
En hissnande känsla att vara med om.....Tack för det.
Jag har en underbar, trygg och kärleksfull make,
att dela mitt liv tillsammans med.
Ett innerligt Tack för honom.
Jag Tackar även för mina tre underbara döttrar,
som jag älskar så mycket.
Snälla giv dem Hälsa, Kärlek, Glädje och Lycka.
Jag är också så Tacksam för min nyaste fyrbenta lilla följsjagare,
Spike så pigg, glad, tillgiven och kärleksfull.
Låt hans liv bli långt, glädjerikt och fullt av kärlek.
 Det sista jag vill tacka för är mitt fantastiska lilla Häxhus
och min otroliga, underbara trädgård.
 
Då jag ser utanför min egen sfär, ut i världen,
blir mitt hjärta så tungt....det smärtar
och man känner sig så maktlös.
Miljön far så illa, och mänskor lider svårt av krig,
svält, katastrofer, tyranner och så mycket ondska.
Jag önskar och hoppas på att så mycket förändras till det bättre.
En otroligt stor önska.....det är jag medveten om.
Jag ska själv göra vad jag kan i det lilla.

Min älskade Moder och Gudinna jag din dotter Luna
tackar dig för din närvaro i denna cirkel.
 
Jag välsingnar och tömmer denna kalk till din ära.
Sent på kvällen skingrade sig molnen och hon visade sig för mig.
 
Jag fyllde på kalken med mer dricka,
och skålade för resten av dem som delat min cirkel med mig.

"Jag Luna tackar er alla som närvarat vid dena cirkel
och fullmåne ritual.
 
Tack min Gudinna för din närvaro,
Jungfru, Moder och DödsHäxa.
Tack för liv och kärlek.
 
Tack min Gud för din närvaro.
Solgud, Korngud och Hjortgud.
Tack för värme och kraft.
 
Var alltid med mig,
och kom snälla då jag inbjuder er igen.
Gå i Kärlek till vi åter möts.
SKÅL !
 
Tack Jord för din närvaro,
och för den kraft du givit mig.
Gå i Kärlek till vi åter möts.
 SKÅL !

Tack Vatten för din närvaro,
och för att du öppnade mina sinnen.
Gå i Kärlek till vi åter möts.
 SKÅL !
 
Tack Eld för din närvaro,
och för din värme som öppnade mitt hjärta.
Gå i Kärlek till vi åter möts.
 SKÅL !
 
Tack Luft för din närvaro,
och för den insikt du givit mig.
Gå i Kärlek till vi åter möts.
 SKÅL !
 
Tack Ande för din närvaro,
och för den harmoni och lycka du givit mig.
Gå i Kärlek till vi åter möts.
 SKÅL !
 
Jag tackar även er alla andra som deltagit 
i min cirkel och gjort den så Magisk.
Mina förfäder och förmödrar,
Mina ledsagare, alla ni väsen
och djur som hedrat mig med er närvaro.
Gå i kärlek tills vi möts igen.
SKÅL!

Vi möts i kärlek,
Vi skiljs i kärlek,
och i kärlek möts vi igen.

Välsignade vare vi alla"

 
Sedan är det dags att bryta min cirkel.
Jag använder åter min Häxstav.
Men denna gång går jag motsols.
Från Öster till Norr,
från Norr till Väster,
från Väster till Söder,
och från Söder tillbaka till Öster.

Medan jag högt säger att nu bryter jag min cirkel,
detta blir åter en del av min trädgård.
Tack för att jag fått låna detta magiska rum en stund. 
 
Kram 💜 LUNA
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2024-03-08 12:46:24

💖

Svar: Tack <3 LUNA
Luna

Postat av: Anna

Publicerad 2024-03-08 18:18:17

Tack för att du delar detta med oss! ❤ Fint att få veta vad du säger o gör i dina ritualer o ceremonier. Inspirerande! 😃

Svar: Tack Anna <3 Det är roligt att du blir inspirerad :D Det är det jag ville med inlägget <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela