Pensionär......jag går i Pension.

Publicerad 2024-02-10 13:55:00 i Allmänt,

75 Tanter o farbröder idéer | systrar, roliga bilder, roligt
Jag funderade både länge och väl men......
Efter 44 år i vården är den nu äntligen dags.
Jag fyller 63 år i början av april,
och tillhör den sista årskullen som får gå i pension vid 63 år.
Så jag bestämde mig för att göra det.
Då efter gymnasiet 1980 bestämde jag mig för att pröva
att jobba på ett långvårds sjukhus.....
Jobbade sedan dagtid och kvällar i 20 år,
då jag även pluggade först till sjukvårdsbiträde och sedan underdsköterska.
Träffade Peter för 30 år sedan och vi fick tre döttrar.
Bytte arbetsplats några gånger och då barnen var små,
den sista dottern ett år så började jag jobba natt för 24 år sedan.
Hon fyller i år 25 den 13 mars.
Tre Flickor Lite Roliga Isolerad, Vektor Tecknad Stock Clipart | Royaltyfri  | FreeImages
Jag har nu två sista nattpass att jobba kommande vecka.
Sedan har jag innerstående semester att ta ut,
den varar fram till sista Mars
och den första April blir jag pensionär.

Så nu 44 år senare är det dags för mig att åter få äga min tid.
Då jag tänker på det känns det lite som att få gå på sommarlov.
Glädjen och förväntan är den samma,
det är bara det att mitt sommarlov nu kommer vara resten av mitt liv.
 
En hissnande och en otrolig kännsla.
Min tid är just det min egen.....vilka planer jag nu har.
 
Må Gott 💜 LUNA
 
 

Kommentarer

Postat av: Myrica

Publicerad 2024-02-12 10:58:58

Det unnar jag dig verkligen att du kan göra som du vill med din tid, jag vet inte riktigt hur det känns, jag blev sjukpensionär redan i början av 2000, då tyckte dom att jag kommer aldrig tillbaka till något jobb, jag som du jobba inom vården. Då säger jag bara Grattis till dig
Kram Myrica

Svar: Tack Myrica <3 Ska bli så skönt. Hoppas att ditt eget liv blivit bättre och lättare sedan du blev sjukpensionär. Kram <3 LUNA
Luna

Postat av: Anna

Publicerad 2024-02-14 22:57:54

Stort grattis!!! 🥳 Helt rätt beslut. 😊 Önskar dig all lycka i ditt liv i frihet! ❤

Svar: Tack Anna <3 Ja det känns helt rätt kram LUNA
Luna

Postat av: Anonym

Publicerad 2024-03-05 21:45:46

Grattis till pensionen Luna! Bra jobbat 💪

Svar: Tack <3 Jag njuter och har det bra <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela