Årets första fullmåneritual.

Publicerad 2024-01-26 10:40:22 i Magi,

 
Så visade hon sig årets första fullmåne.
Och jag bestämde mig för att hedra henne med en liten ritual.
Lite planerade jag men det mesta improviserades.
En liten brasa i öppnaspisen att bränna örter i.
Enris, salvia och en fläta sweetgrass.
Jag plockade fram och förberedde med olika föremål.
Min gudinna och ugglan mitt kraftdjur.
Och jag tänker förutom att elda även trumma i ritualen.
Min älskade trumma.......som är så full av mystik och Magi.
Jag drar upp en cirkel och tänder elden.
Bjuder in mina Gudar, Elementen, värdersträcken,
förfäder, förmödrar och de väsen som bor i min närhet.
Bränner mina örter.....
Trummar och sjunger.....
Umgås med dem som jag bjudit in i min cirkel.
Drar sedan tre Tarotkort.....
Dricker allas skål......en i taget.
Tackar alla som deltagit,
säger adjö och bryter cirkeln.
Plockar bort alla föremål,
släcker ljusen och går sedan ut och tackar henne.
Ställer fram de föremål jag vill ska laddas av månskenet
framför ett av fönstren i mitt vardagsrum.

Känner mig så tillfreds, lugn, glad och full av förväntan......
Det var en riktigt bra ritual jag just varit med om.
 
💜 LUNA
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2024-01-27 16:42:30

Så fin ritual. <3

Svar: Tack <3 Den kändes fin :)
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela