Nyårsafton 2023

Publicerad 2024-01-01 14:48:00 i Allmänt, Traditioner,

black, cat
Gott Nytt År 🖤
Och god forsättning.
Vi firade Nyårsafton som vanligt i vårt lilla Häxhus,
jag, maken och lillkillen Spike.
Nyår för oss är också mat,
och säeskilt skaldjur.
Räkor,krabba och hummer
sköljs ned med cider och vitt vin.
Vi äter gott och ser något bra på teven.
Med an ljusen brinner och elden i öppna spisen sprakar.
Vi klär oss fint men är nöjda med hemmets lugna vrå,
sitta bekvämt och mysa tillsammans.
Den perfekta Nyårsfesten för oss numera.
Klockan 24.00 gick vi ut en stund och tittade på raketer.
Spike är med.....
Alla mina hundar har alltid varit med,
raketer har aldrig skrämt dem i vårt sällskap.
Svårt i år att få bra bilder,
Så efter 20 minuter gick vi in igen.
Såg klart på filmen och ytterligare en......
Innan vi tillslut tog natt och kröp till kojs.
 
Nu avsluta jag inlägget med att önska er alla.....Kan vara en bild av text
 Kram 💜 LUNA
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela