Tistlar, Kardborrar och SilverMarton.........

Publicerad 2024-07-26 00:23:00 i Allmänt, ÖRTER,

Finns det något jag hatar så är det att rensa
tistlar och ogräs ur alla mina land.
Jag använder ogärna handskar vid trädgårdsarbete,
vill känna jorden under och i mina fingrar......
Mina händer ser också ut därefter.
Trots det är  vilt växande tistlar och även
kardborrblommor bland det vackraste jag vet.
Jag fotar dem om och om igen under mina promenader.
Och även olika stadier av deras blommning.
 
Jag odlar även förädlade tistlar....... av arten marton,
och en favorit är den stora Silver Martonen.
I år har jag även planterat Rysk Marton
men den har ännu inte börja blomma.
( lånad bild )
En annan art som jag också älskar 
är mina blå bolltistlar......
Som växer lite var stans i min stora trädgård.
 
Även om ni inte som jag älskar dessa växter,
så medge att de är otroligt vackra.
 
Må gott tills nästa gång 💜 LUNA
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela