Trädgård en bit i taget 4.........Min Magiska del.

Publicerad 2024-06-12 16:03:43 i Allmänt, Magi,

Min Magiska Del Av Trädgården
Jag valde den från början för 24 år sedanför att den var lite mer
privat och skyddad än andra delar av min stora trädgården.
Många stora underbara träd och buskar ramar in den så fint.
Och jag är fortfarande så nöjd med mitt val.
Mycket jobb att röja på vår och försommar är det.
Men då det är gjort är det en undebar plats att utföra Magi på.
Detta är porttalen in.....
och i högra hörnet ligger Örtagården som är en del av denna del.
Det första jag gjorde här för många år sedan,
var mitt älskade altare 
där jag ju fortfarande utför många av mina uteritualer.
Mycket löv att kratta och grenar att ta bort efter vintern.
Detta är sängrabatten jag anlade förra året,
bredvid  den underbara eldplatsen.
Inom området ingår även vår underbara 
norrländska tunnbastu.......och "ute-badrum"
I bastun tar vi Magiska bad......
Bränner torkade örter på bastustenarna.
Häller vatten på dem och åkallar Jungfrun....Modern.....och Haggan.
Då jag inte har något badkar inne utan bara dusch,
badar jag gärna ute på sommarhalvåret......med örter i badvattnet.
Nu är allt krattat och gräset klippt,
buskar och träd klippta.
Totemträdet behöver fixas till lite.....
Runor och symboler fyllas i framöver.
Och det finns nu tid till och är så roligt jobb.
Eldplatsen......
Med nya altare och sittstubbar av alm.
En av mina favoriter i denna Magiska del
av min stora underbara trädgård.
Plockade med mig en stor sten varje morgonpromenad
med Spike under hela våren...
Salvia plantor i hjulet och även några utanför.
Nässlor i en kittel.....
Fågelbad med Ygdrasil inristat
pyntat med blommor......
Gudinnan jag köpte förra året......
Som är en kär klenod idag.
Mer plantor blir det nog så småning om,
men tycker den är fin redan nu.
Längtar även efter en liten ute ritual
vid denna favorit.
Älskar verkligen min Magiska del i trädgården
som jag ständigt försöker förbättra.
 
MÅ GOTT 💜 LUNA
 

Kommentarer

Postat av: Myrica

Publicerad 2024-06-12 18:43:50

det är ju det som är så roligt med ens trädgård, man kan alltid ändra och göra den mera magisk och fin. Jag tycker att du har en jätte fin trädgård, jag gillar olika delar, som man kan gå in i och se vad som finns där.
Jag har myskmandra som växer här hos mig, du kan få några plantor av mig om du vill.
Önskar dig en fin dag
kram

Svar: Tack Myrica <3 Snällt att du också erbjuder mig Myskmandra. Beror ju lite på var du bor :D Jag bor ju i Stockholm och hur mycket du vill ha betalt. Må gott Kram <3 LUNA
Luna

Postat av: Myrica

Publicerad 2024-06-16 09:56:12

Hejsan
Jag hade inte tänkt att du skulle betala för dom, jag skickar några till dig med posten, jag bor på västkusten.
önskar dig en fin dag
Myrica

Postat av: Myrica

Publicerad 2024-06-16 09:56:13

Hejsan
Jag hade inte tänkt att du skulle betala för dom, jag skickar några till dig med posten, jag bor på västkusten.
önskar dig en fin dag
Myrica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela