Idag skulle min älskade mamma blivit 85 år

Publicerad 2024-03-05 17:13:29 i Allmänt,

Mamma är och förblir alltid mamma 💖
Den 5 mars varje år blir jag alltid nedstämd
och saknar henne extra mycket.....då det är hennes födelsdag.
 
Den absolut viktigaste personen i mitt liv var länge just min mamma.
 
Hon hette Åse och var född den 5 mars1939 och skulle i år fyllt 85 år.
 
Hon var en underbar stark kvinna och Häxa.
 
Vi hade så starka band och ett otroligt nära innerligt förhållande.
 
Nära men jag fick ändå leva mitt eget liv,
göra mina misstag och vinna mina egna segrar.
 
Men hon fanns alltid där.....

Vid behov tröstade, stöttade och hejade på mig.
 
Hon var också tillsammans med min man
med under alla mina förlossningar då mina tre döttrar föddes.

Och var den som dess för innan även introducerade mig in i häxvärden.

 Mamma var som sagt den första Häxan jag träffade.

Och hon blev även den måttstock för mig hur en Häxa skulle vara.

Inte var det så att hon i mina ögon var ofelbar eller ett helgon.
Utan hon hade också alla de fel och brister som vi alla människor har.
Mer eller mindre av...........
 
Men hennes innersta väsen var det vackraste jag mött.

Och det var av henne jag lärde mig de värderingar
och fick den syn jag nu har på livet, världen och människorna.

Den kärlek jag hyser och den tacksamhet jag känner inför livet och allt levande.
 
Allt vad jag är och vad som genomsyrar mig
var hon den som lade grunden till.
 
Hon höll på med tarotkort, kristaller, kundalini, 
chakran, massage och new age.
 
Hon uppmanade mig alltid att själv söka min egen väg.
 
Själv var hon ateist och hennes Häxa var inte min,
utan i "flummigaste laget" för mig.
 
Hon älskade att prova på allt som var nytt
och höll till slut på med en hel masa olika grejer.
 
Mycket entusiastiskt presenterade hon allt detta för mig också.
 
Jag tog till mig en bråkdel och gick sedan min egen väg,
den som sedan genom åren formade mig och min Häxa.
 
I år blir det 24 år sedan hon dog ifrån mig och mina syskon.
 
Och det går nästan inte en dag utan att hon finns i mina tankar.
 
Jag är nu äldre än hon var då hon togs ifrån oss 61 år gammal,
vid min nästa födelsedag i april fyller jag 63 år.

Mammas element var vatten och hon ville inte ha en grav,
så vi hyrde en större båt och spred hennes aska i havet.
Det blev en fin dag med oss barn och våra familjer.
Vila i frid Älskade Mamma vi saknar dig så 💖
 
Havets historia kan avgöra framtiden | RISE

 💜 LUNA
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2024-03-06 16:03:52


Svar: Tack Anna <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela