Trädgårdsfix och promenader

Publicerad 2024-05-08 13:19:38 i Allmänt,

Efter denna otroligt kalla "vår"kom äntligen värmen.......
och med den solen åtminstone några dagar då och då. 
Där emellan faller temperaturen väsentligt,
och det har även ösregnat en hel del.
Tog lång tid för oss p.g.a. kylan
och regnet att få vårt nya förråd färdigt.
Men nu står det där, så fint, tätt och antracitgrått.
Jag älskar verkligen den färgen och nu har
all grönska gjort det dolt för omvärlden.
Det är många år sedan vi byggde det förra,
då vi röjde och krattade för att få en jämn grund.
Lade ut markduk och fyllde det med ett lager singel,
med stenar av större modell.
Vi gjorde ett så bra jobb att det fortfarande fungerar som ett bra golv.
Men nu är det många år sedan vi röjde runt platsen.
Krattade, tog bort grenar och rensade ut i buskagen.....
Ett tjugotal skottkärror har det blivit än så länge.
Mycket jobb men fint blev det och nästa år
blir det mindre att ta hand om........
Jag är mycket ute oavsett väderlek, men för att kratta,rensa,
gräva och jobba i trädgården måste det vara uppehåll.
Då blir det istället extra långa promenader med Spike.
På vägar, gångar och stigar över hela Järvafältet.
Genom hagar och skogar.
Längs igelbäcken.....
Promenera kan du ju även i ösregn,
även om solsken är att föredra är det skönt
bara det är uppehåll......Och Spike är alltid glad och nöjd.
Även smulan har vuxit till sig och fått komma ut
i trädgården några gånger då solen tittat fram.
Lite läskigt är det fortfarande 💗
Men hon vänjer sig så klart med tiden.
Hittade den här bilden på nätet......den var så jag genom hela livet.
Har haft riktigt ont i mina finger och tå-leder de senaste dagarna.
Kyla och regn gör det heller inte bättre......Men jag har mediciner.
Injektions pennor två olika som jag tar en varje och en var fjärde vecka.
Idag har jag tagit två......känner mig redan bättre.
Så den här Häxan längtar efter att snarast
få köra ned sina knotiga fingrar i jorden igen.........
 
Må Gott 💜 LUNA
 
 
 
 


Kommentarer

Postat av: Myrica

Publicerad 2024-05-09 12:51:38

Så fint du fått det i trädgården, nog har man jobb om man har en trädgård, och jag fick ännu mera jobb, för jag haft besök av vildsvin några ggr i vinter så det var mycket tuvor att försöka pussla tillbaka så det blir en gräsmatta igen, men nu har jag fått det rätt bra, kommer nog inte att synas i sommar, hoppas jag (skrattar )
Önskar dig en fin helg
Myrica

Svar: Tack Myrica <3 Vildsvin är ett otyg som vi tack och lov inte har på järvafältet. Men jag har däremot 6-7 rådjur boende på tomten. Så lite svära blir det då och då, Haha. Vi har haft en fantastisk helg, känns bra bara sunna visar sig. Har snart röjt klart de områden som jag lämnat åt sitt öde de senaste 15 åren då jag fått använda tiden till det som är närmast huset och där vi är mest. Nu är det mest lövkrattning, rensning av ogräs och plantering kvar (Haha) Maken klipper gräset. Men jag fixar med glädje lite varje dag. Jag mår som allra bäst i min älskade trädgård med fingrarna i jorden. Hoppas du haft en fin helg och får en bra vecka. Kram <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela