Tankar om natten

Publicerad 2017-02-28 01:32:48 i Allmänt,

En av anledningarna att det blev ett så långt blogguppehåll var att jag inte längre kunde blogga med mobilen........ Blogg. se hade uppdaterats ännu en gång.......


Jag förstod helt enkelt inte längre hur man gjorde.
Det är inte så att jag är motståndare till förändringar per automatik, men jag är ingen älskare av att tekniken förändras...... Så jag inte längre behärskar den....
Då känner jag mig dum och underlägsen....... Känslor jag absolut inte vill känna.

Några gånger försökte jag ändå, innan jag resignerade och till slut gav upp.......


Nu gör jag emellertid ett nytt försök utan att veta om jag kommer att lyckas eller inte.


Jag har haft en tid av sjukdom trodde först att jag " bara var förkyld" men insåg sedan att det var årets influensa som jag råkade ut för.

Ont i halsen, snor, feber, otrolig hosta som kom i attacker och varade i veckor....... Och tillråga på det blev jag dålig i magen med gaser och diarré under några dagar....

Är nu inne på min tredje vecka tillbaka på jobbet...... Hostan försvann nu i helgen men nu har jag istället en olidlig värk i leder och muskler..... Mest i benen och värst i det vänstra...... Ont hela tiden känns bättre då jag vilar men man måste ju röra sig och jag kan inte vara borta mer från jobbet så jag äter värktabletter och är här....... Min avdelning är ju tack och lov inte då fysiskt betungande  så än så länge går det bra.

Vädret är verkligen ombytligt.......

Soligt, minusgrader, snöstorm, plusgrader och ösregn om vart annat ....... Mer ett aprilväder än ett i februari 😄

Men nu vill jag bara ha vår och få gå ut i min trädgård igen...... Kratta och gräva.
Med tanke på min värkande kropp så är det väl ändå tur att det kommer dröja innan det blir dags för det igen.

Så jag hoppas på en härlig och mycket lång vår......... Med lite värme, sol och lediga dagar.

 
Nu återstår sanningens minut 🙂
Kommer jag lyckas med detta blogginlägg..... Eller inte ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela