Adjö Ur och välkommen Runan Thurs.....

Publicerad 2017-09-26 15:20:19 i Runor,

 
 
 
En bok att skriva ned alla fakta om alla runor hade jag redan......

Sedan köpte jag även en RunDagbok där jag skriver ned allt som kommrer till mig under RunResans gång.
 
Mycket var det jag kände, tänkte och upplevde med Ur
 
som nu finns kvar för mig att läsa om och begrunda senare
 
 
 
 
 
 
 
Jag har också försökt rita....vara  kreativ.......
 
 
 
 
Jag och min Häxsyster Maarit bestämde oss för att leva med varje runa i nio dygn.
Det var ju precis så länge som Oden hängde upp och ned i Ygdrasil,
för att förvärva den kunskap han fick om Runorna.
 
 
 
 
 
 
Den andra Runan på min runresa är Thurs.....
 
Och efter Mabon så är det den runa jag numera bär på mig.

Detta och då jag fördröjde starten på min resa några dagar efter RunMagikursen.....

Gör att jag endast är på runa nr 2......

Thurs är en utmaning och något att bita i......

Jag drog i söndags både kort, en kristall och en växt för Thurs.

Kort från de kortlekar jag själv har........
 
 
 
 
Så nu har jag nya kort att fundera över..... hur de och Thurs hör ihop.

Ametist blev stenen....
 
Och Örten Rosmarin.......


Mycket att reflektera över, begrunda och tänka på.....
 
 
Dags att öppna RunDagboken igen.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela