Lite stillsam magi...... I midsommartid.

Publicerad 2018-06-23 19:54:24 i Allmänt, Högtider,

 
 
Då jag nu ju äntligen ska opereras på måndag den 25 juni.
 
Och därför inte kan ta några av de smärtstillande tableterna
eller sprutorna jag tar mot min artrit.......... 
 
Jag slutade med allt för 2 veckor sedan p.g.a. blödningsrisken.
 
Så känner jag av både artriten och artrosen ordentligt.
 
Har fått morfin preparat utskrivet men då jag blir så trött och illamående av dem,
tar jag dem helst inte......endast sporadiskt till natten.
 
Jag ska för er som inte vet göra en hel höftplastik i höger höft.
Min höft är i slutstadiet av artros, inget brosk kvar, 
benpåläggningar och cystor i skelettet.
 
Jag har inte kunnat gå, böja eller röra mig ordentligt sedan förra våren.
 
 
2017 var ett år som bara bestod av smärtor......
 I september konstaterades tillslut att jag hade en grav psoriasisartrit.
Som jag då började behandlas för.
 
Insåg då att jag heller inte klarade av att jobba längre......
 
Borde ha sjukskrivit mig mycket tidigare, men stretade på tills dess med hjälp av tabletter,
vilade alla lediga stunder.....var sur och grinig.......

Att bli sjukskriven var heller inte lätt...... Och att få den förlängd ännu svårare.
 
De flesta lederna blev med tiden bättre men inte hö höft och knä.....
 
Blev inte riktigt trodd och hörd av de läkare jag träffade,
de menade på att det var artrit där också.
 
Grät till slut till mig en röntgen...... i januari i år
 
Där diagnosen fastställdes......

Jag sjukskrevs fram till operation som skulle blivit 3 maj.

Då konstaterades högt blodtryck....... 240/130 tog två månader innan det blev normalt.
 
Och nu är det äntligen dags.
 
Mycket nervöst......men jag är så glad och trygg med min kirurg.
 
Nu var det ju inte alls min medicinska historia och hälsa jag tänkt skriva om. 
 
Utan om hur jag firade min Litha......
 
Då jag ju nu är mycket smärtpåverkad och ganska orörlig......

Fick det bli ett stillsamt Magiskt firande.....

En liten enkel ceremoni om tacksamhet och en önskan om hälsa.

Stannade i min trädgård bekvämt sittande på min ute plats.......
 
Jag drog upp min cirkel......
 
Och  utförde min lilla ritual
 
Med ett fåtal av mina saker, kristaller och min trumma.....
 
Hade tur då regnet upphört och solen tittade fram.....

En fin och Magisk stund.
 


 
 
Sedan fortsatte jag fira med familjen.
 
Med god mat.......
 
En buffé som vi brukar ha.
 
 
 
 
Sill är ett måste......
 
 



 
Egenrökta räkor lika så.......ägghalvor med kräftstjärtar och varmrökt lax.


 
 
 
 
Potatissallad, skinka......
 
 
 
 
 
 
 Mozzarellasallad, Köttbullar och Janssons frestelse.
 
Ännu en Högtid som firats efter bästa förmåga.
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni alla haft lika mysiga dagar som jag haft.
 
 
 


Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2018-07-01 14:19:19

Vilket underbart firande du tycks ha haft :) Men oj, hade ingen aning om ditt hälsotillstånd. Hoppas allt gått vägen med op och håller tummar och tår för snar bättring, fina du.
Massor av kramar och healing <3

Svar: Tack <3 Jag mår mycket bättre än förväntat. Operationen gick bra, återhämtade mig fint och har inte alls så ont som jag befarade innan. Mycket begränsad rörlighet men går ändå obehindrat med kryckor och gåbock. Har även gott om familj omkring mig som servar mig. Sjukskriven till 20 sept så jag är full av tillförsikt och ska göra sådant jag inte hinner annars nu när jag måste hålla mig stilla. Tack för din omtanke <3 Många Kramar och kärlek tillbaka.
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela