Ingen snö ännu men vacker rimfrost.....och kylan nyper i kinden.

Publicerad 2018-11-27 17:38:00 i Allmänt,


 
Vinter är en härlig årstid det också......

Bara solen tittar fram.....

Då den  blöta novemberggrå filten äntligen lyfts bort från världen......

Och ett nytt ljus äntligen tar sig fram......

Kylan är uppfriskande och krispig.....
 
 
 
 
Ännu har ingen snö kommit hos mig här i Stockholm.....

Men löv, träd, buskar och växter
 
är täckta av magiskt förtrollande  så vacker rimrost..
 
 
 
 
 
Jag började ju jobba 21 oktober och nu mer än månad senare 
så inser jag att det kommer att fungera......
 
Då jag inte fick jobba enstaka nätter enligt försäkrings kassan......
Bröt jag min halvtids sjukskrivning och kombinerade istället 
arbete med att ta ut semester dagar........
Tack och lov har min chef förståelse och tillät det......
 
Nu är jag långledig och kan njuta av min trädgårds besök av Skade.....

 
 
 
Kyligt är det så det nyper i kinderna men har du bara kläder 
för väderleken är det ju härligt att få vara ute....
 
 
 
 
 
 
Det luktar snö.......

Så den kommer nog snart......

Nu är det dags att köpa säckar med fågelfrön.....

Ved till att elda med i öppna spisen beställde vi och fick tidigare i höst......
 
 
 
 
 
 
Så det var skönt  att efter en tid i trädgården gå in och tända en brasa.
 
Värma frusna tår och en iskall näsa.
 
 
 

I mitt fina lilla HäxHus......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela