Häxan och Lagern

Publicerad 2019-02-27 12:59:11 i ÖRTER,

 
 
 
 
Idag har jag pysslat lite med min Lagerbuske.......
 
Det är för mig en av de mest ultimata Häxväxterna......

Under sommaren är den nedgrävd i min örtträdgård,
men då den inte klarar att överleva ute under vintern
så måste den övervintras inne.
 
Det får inte vara för varmt, för kallt, för mörkt eller för blött......
 
 
 
 
 
Jag har hittat ett perfekt svalt  och ljust ställe..... 

Högst upp på en bokhylla  framför ett av våra takfönster.
 
 
 
 
Lagom jobbigt att vattna då den varje gång måste lyftas ned,
så den får heller inte för mycket vatten :)
 
 
 
 
Förutom några torra blad så verkar den må jätte bra.....
 
Jag kommer att kunna forsätta använda den till matlagning
och till mina magiska ritualer..... 

Då bladen ju är perfekta att skriva på och sedan bränna......

Då de doftar och smakar fantastiskt gott  i kökets alla soppor och grytor.
 

 
 
 
Små blommor har bildats och de blir så småningom bär.

Om du ännu inte har en egen Lager,
så är det något jag verkligen tycker du borde skaffa dig en.

Om du vill läsa mer som jag skrivit tidigare om Lager........
Så hittar du en länk nedan.....


 
 
 
Må Gott <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela