Några Sommarfavoriter I Häxans Trädgård.

Publicerad 2019-07-21 11:32:01 i Allmänt,

 
 
 
Jag har skrivit det förut.........Jag älskar tistlar.

Tistlar i alla dess former, vilda och odlade.
 
Detta är en särskild favorit som nu gästar min trädgård......

Silver marton.

Jag har dragit upp den från frön från början
och nu har den etablerat sig och kommer varje år.
 
Det är ju ingen snittblomma precis  :) 
Utan en drottning som står kvar i trädgården och tar plats.
 
 
 
 
 
Så Vacker, Magisk, full av kraft och energi.
 
 
Något som den här Häxan älskar är också Pioner.

För mig är det en blomma som personifierar Gudinnan.

Jag har i min trädgård ett femtontal i olika färger.
 
 
 
 
Mest rosa i olika nyanser......
 
 
 
 
många olika....
 
 
 
 
En favorit är en av de första jag planterade som heter 
Sarah Bernhardt
 
 
 
 
Men även ett antal vita.
 
 
 
 
 
Man kan aldrig få för många pioner i sin trädgård.
 
 
 
 
 
Något jag kämpat länge för att få i min trädgård är krollliljor....
 
I år blev det 4 st så nu är den nog här för att stanna...
 
 
 
 
Detta är också en växt med så otroligt mycket kraft och Magi.
 
Jag gillar blommor som ger färg......

Ett bra exempel på det är praktlysingar........
 
 
Som även blommar mycket länge.......

Och jag avslutar med.......
 
 
 
 
Ännu en tistel som jag älskar.......
 
 
 
 
Den blå bolltisteln......
 
 
 
 
En mycket dekorativ och användbar blomma.
 
Som jag njuter av och gärna torkar.
 
 
 
 
För ÖrtHäxan njuter förstås av annat än det som växer i örtträdgården.
 
Må Gott <3 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela