Fullmåne, Trädgård och Melodifestival ........

Publicerad 2019-05-19 10:22:04 i Allmänt,

 
 
Blev ingen jätte lång och planerad fullmåneceremoni.
 
Jag plockade med mig lite av mina häxprylar, min trumma och gick ut en stund.
 
Jag tände ljus, och brände lite örter.....
 
 
 
 
Trummade och kände tacksamhet för det regn som hängde i luften.

För att inte förra årets torka och hetta upprepade sig,
Utan att denna maj var både kylig, regnig men även varm och solig.
 
 
 
 
 
 
Jag kämpar på i trädgården......

Nöjd och belåten med att jag får och kan.
 
Med allt vad jag får gjort.......

Jag lyssnar så mycket mer på min kropp......

Vilket betyder att allt tar så mycket längre tid,
jag vilar oftare och så mycket mer och
 jag hittar på nya sätt att utföra vissa sysslor.
 
Har alltid en stol innom räckhåll.
 
Vi har klippt gräset....

Jag har planterat massor.....
 
Och i går satte vi potatis.....
 
 
I torsdags då det var det fint väder........
så då passade jag på att gjuta i betong.
 
Tätade min lilla damm......
 
Nu ska bara stenar läggas runt kanten.....
 
 
 
 
 
Jag murade också stenar runt blomlådan av aluminium.
 
Det blev fint.......
 
Många stenar gick det åt.....
 
 
 
 
Idag har det småregnat hela morgonen,
så om jag går ut blir det nog ned till växthuset.

Där jag kan städa, så och skola ut plantor.

Men ännu så länge kurar jag i mitt lilla Häxhus.....

Njuter av ensamheten då familjen ännu sover gott.

Det blev ju sent då vi tittade på den stora finalen i "melodifestivalen"

jag är så gammal att jag ännu kallar den så.
 


 
 

Vi tyckte också fel låt vann 🙂 
Kanske dags att helt skippa ländernas juryröster
och endast redovisa ”folketsröster” då de ju alltid avgör,
vänder upp och ned på det man tittat på senaste timmen.
Den timmen kan de då kan korta programmet med.
Idolen Madonna var ju heller ingen höjdare.....Tyvärr.
Om hon ändå låtit bli att sjunga "like a prayer"
 
 
 
 
 
Nu ska jag tända ett ljus.....

Sätta på en mysig film ......

Och lata mig en stund på soffan.
 
 
 
 
Må Gott <3 LUNA <3 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2019-06-07 04:07:41

Ville fråga dig - om det är okej - vilka växter som finns att hämta i svenska naturen om ca en vecka, speciellt med lugnande eller energihöjande eller grundande kvaliteer? Typ Johannesört - men den kanske kommer lite senare. Kamomill? Jag ville samla lite växter (väldigt små mängder) för tinkturer att ha under hösten och vintern som ser ut att bli ganska intensiva och jobbiga. Det är mer "energimedicin" jag är efter - om du har några tips är jag tacksam!

Svar: Kan ju vara svårt att "veta säkert" vad som finns att hitta......Här är några förslag.......Lugnande: Vänderot, citronmeliss, humle, kamomill, Johannesört, lavendel, pimpinell, salvia, .........Uppiggande Nässlor, pepparmynta, timjan kommer jag att tänka på just nu.....inte så vilda kanske men lätta att få tag på. Ett tips är att köpa torkade örter som kamomill i te-affärer där de ofta är billigare. Till tinkturer är det bäst att använda torkade örter för att undvika mögel. Lycka till <3 Luna.
Luna

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-06-08 17:14:41

Tack för svaret! Nä, det är klart och lite får man väl helt enkelt vandra runt och se efter vad som finns. Jag kan och kommer förstås använda torkade örter från affärer och jag kan köpa på internet också men var speciellt intresserad av att få en del vilda att ha med mig från mina "hemtrakter" när jag åker tillbaka i USA. Tanken var att de har en speciell energi just för vi kommer från samma plats så ville passa på om det fanns något bra. Skulle verkligen vilja hitta lite Johannesört att få med mig i bagaget men vi får väl se... :) .

Svar: Hos mig har johannesörten ännu ej börjat blomma, jag bor i Stockholm. Längre söderut är det ju möjligt. Brännässlor finns ju överallt......kamomill kan finnas men är svår att hitta över huvudtaget. Jag har tyvärr svårt att komma på fler vilda växter med de egenskaper du söker som är i säsong nu. Hoppas det löser sig. Lycka till.
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela