Årets första Fullmåne.....

Publicerad 2021-01-29 00:21:50 i Magi,

 

Som nyopererad lär jag inte fira den särskilt mycket idag.
Denna årets första fullmåne......
 
Lägger nog ändå upp lite att renas och laddas i fullmånenens sken.
Mina "trognaste kristaller"
 
Dem jag använder mest av allt i min magi.
 
Råstenar av ametist, rosenkvarts och bergskristall.
 
Amuletter jag alltid bär på mig......
 
Min Gudinna jag fick av min mor för 40 år sedan.....
 
 
Tar jag vanligen endast av för dusch men i nuläget även på jobbet.

Hälsoamuletten jag gjorde vid ritualen med häxsystern Koala
som jag alltid bär på mig i min jacka.....
 
 
Gudinnan målad på en sten av Madilen Wetterholm Holmström
som jag alltidbär på mig i min jacka.
 
 
På andra sidan Nornorna och runan Naud.
 
 
Hälsoamuletten för operationen som jag bär på mig,
jag gjorde vid ritualen under den förra fullmånen i december.
 
 
 
 min mörka Ametist vilken jag nästan alltid bär om halsen i en "korg" i ett läderband.
 
 
 
Min årsruna Eh Hästrunan......
 
 
Månvatten att dricka och stärka mig med.....
 
 
 
Så kom hon äntligen fram på den mörka januarihimlen.

 
Och även jag fick en stund umgås och vara i hennes sälskap.
 
Må Gott <3 LUNA
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingvor

Publicerad 2021-01-30 11:28:52

Hejsan
Så trevligt att allt gick bra och att du mår bra.
Så fina saker du har,jag har inte gjort någon amulett ännu, men det ska jag nog göra.
Trevligt med dina inlägg.
Önskar dig en fin helg
Myrica

Svar: Tack Myrica <3 Amuletter är lätta att göra och du använder vad du har hemma, sedan laddar du dem i en ritual vid tillfälle.Må Gott och Trevlig Helg/ LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela