Höstlik sommar......blev det plötsligt.....

Publicerad 2024-07-07 18:23:00 i Allmänt,

Maj och juni fram till Midsommar var det härligt väder.
Men efter har det varit mer likt höst, 
vad det gäller temperatur och regnoväder.
13-15 grader och kalla vindar......
Vått i marken och vått i gräset.......
Endast små glimtar av den blå himlen syns då och då,
annars är den helt täckt av moln i grå nyanser 
ibland nästan eller helt svarta.
Regnet kommer ofta så plötsligt att du överrumlas av det.
Det är så kraftigt och faller i sådan mängd att du  efter promenader,
måste byta alla dina kläder som om du badat med dem på.
Och helt plötsligt blåser det jätte mycket,
träden böljar och det känns som en höststorm.
Spike bryr sig dock inte nämnvärt utan pinnar på, nosar och spårar.
Jag med min Artrit i alla leder av kroppen,
är ju inte särskilt glad över vändningen.
Visst kan även värmeböljor vara ansträngande på sitt sätt,
men mina leder värker inte som nu......
Sommaren brukar vara "min frizon" från ständig värk.
Men just nu lever jag på de mediciner jag kan ta extra vid behov. 
Allt är naturligtvis inte nattsvart heller......
Regnet gör att jag inte vattnar så mycket ute längre,
endast det som är under tak och på verandor.
Allt växer också så bra och blommar igen och igen.

Men det blir dagliga hundpromenader men inte så mycket mer ute aktiviteter.
Jag är så tacksam över att vara pensionär,
för jag vet hur frustrerad vädret annars skulle ha gjort mig.
Men all tid är min och jag kan göra vad jag vill.....När jag vill.
Vi min man och jag tittar mycket på tv tillsammans,
delvis pga av vädret men också för att han ju inte mår så bra,
och inte kan göra så mycket i väntan på sin hjärt operation.
Vi tittar mest på spännande deckare gärna engelska, drama och
komedier både som filmer och som serier.

Han ser själv gärna också på dokumentärer om musik,
artister, politik, historia, arkeologi och världshändelser m.m.
Vissa ser även jag ivrigt på........men inte allt
Han delar däremot inte alls min smak för vampyrer, varulvar och demoner
Annat han inte vill se är Hajar, exorcism, andar och de okulta.

Därför satt det långt inne innan jag fick honom att börja titta på Medium
En serie jag älskade då den gick.......2005-2011
Nu är vi inne på säsong 4 av 7......sammanlagt 130 avsnitt.
Han älskar den främst för samspelet i familjen DuBois.
Mellan Joe och Allison och mellan dem och barnen.
Alla scener är de så naturliga som en riktigt vanlig familj,
inget är tillrätta lagt eller känns som skådespel.

Då vi sett klart den tänker jag höja ribban och försöka introducera.....
Discovery of witches som ju är en annan dimission av Magi.
Vi får se om jag lyckas.
Annars får jag väl titta på den själv.
Jag har bara sett delar av den ännu,
en ny säsong har spelats in som jag inte hunnit se.
 Dags för en runda med Spike.
Samtidigt kollar jag hur kossorna har det,
Bonden har blivit en vän
och jag gillar verkligen att ha dem i min närhet.
Kollar gärna till dem och njuter av idyllen.
Avslutar med denna skönhet från en av mina land.
En röd lilja har jag aldrig haft förrut och
det är första gången den blommar.
Rådjuren brukar alltid äta upp knopparna.....
Men inte i år 😁
 
Må Gott 💜 Kram LUNA💜

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2024-07-08 08:08:43

Jag älskar också vampyrserier och kollar just nu på The Vampire Diaries. Älskar det! Kraaam

Svar: Jeanette <3 Vampyrer är verkligen något speciellt. Vampire Diaries en favorit en annan är Buffy. Min hund Spike är ju döpt efter den blonda Vamyren Spike i Buffy. The Originals är en spinn off på Vampire Diaries eller om det är tvärt om. Serien Legacies handlar om Klaus dotter 17 år i en speciell skola. Kram <3 LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela