Min månstav......

Publicerad 2024-10-16 07:30:00 i Magi, Redskapen.,

Min MånStav
Ni som slog följe med mig på min månfasresa,
Vet att under resans gång gjorde en ny HäxStav.....
En MånStav där jag gjorde något nytt på den vid de olika faserna.
Det började med att jag fas ett vid NyyMåne
grävde upp en hasselrot som jag skalade......
Så fick den torka på mitt pentakel fram till nästa månfas......
Vid fas två........Växande HalvMåne.
Slipade jag månstaven......tills den blev riktigt len och mjuk.
 Och lade den åter på mitt pentakel.....
Till nästa Månfas........
För varje månfas känner jag dess energi växa.......
Vid etapp tre.......Fullmåne
Fäste jag den lilla oslipade månstenen på 
HäxStavens spets..........
Innan den igen fick samla energi
och kraft på mitt pentakel.......till nästa fas
Vid etapp fyra......Avtagande halvmåne.....
Lindade jag en läder remsa runt stavens handtag.
Så den ska vara riktigt skön att hålla i.
Etapp fem........Mörkermåne
Då brände jag in mitt namn på Månstavens skaft.
Och även bilder på de olika månsfaserna.
Sedan oljade jag in den med salvia olja.
Vid etapp sex......den sista
Tillbaka på Nymånen igen......då invigde jag min MånStav.
Och använde den för att dra upp min cirkel.
Så nu har jag en väl fungerande ny klenod.....
Bland mina olika Häxstavar........
 
Må Gott 💜 LUNA


 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2024-10-16 20:23:32

Den är sååå magisk! 🧚‍♀️

Svar: Tack Anna <3 Det känns faktiskt så.
Har även en annan magisk fin HäxStav som betyder så mycket för mig.

https://magisktliv.blogg.se/2015/february/hur-jag-gjorde-min-magiska-haxstav.html

KRAM LUNA
Luna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela