Höstdagjämning.......Mabon 2017

Publicerad 2017-09-23 00:24:00 i Högtider,

 
 
Jag älskar Mabon .......
Trots att det nu blir mörkare igen och naturen åter förbereder sig och går i dvala.....

Så är det en glädje full Högtid........


Jag har redan skrivit så många bloggar om varför och hur vi firar Mabon 
 
Så i år tänker jag inte göra det..... utan länkar till dessa i stället.
 
 
 
 
 
Jag älskar hur naturen exploderar av dessa otroliga färger......
 
Glädjs åt att få plocka alla färgsprakande höstlöv.....

Och bär.....

Få lägga på min bruna Mabon duk......
 
Och dekorera med dem.....
 
 
 
 
 
Skapa ett underbart höstligt festbord.
 
Äta god mat och dricka Cider.
 
 
 
 
 
 
I år genomgår jag ju en Runresa......
 
Har nu avklarat den första Runan Ur.....

Så i år blir det också en fest för Runan Ur.
 
 
 
 
 
 
Eld och tända ljus är också något som hör Högtiden till.
 
Jag hade tänkt trumma lite utomhus men det envisa regnet
gjorde att jag istället tände en brasa i öppnaspisen......
 
 
 
 
 
Så det blev en liten trummeditation inne......
 
Ett avsked till Ur......
 
 
 
 
Hoppas ni alla fått ha en lika härlig högtid som min blev
 
 
Länkar till gamla blogginlägg om Mabon:
 

http://magisktliv.blogg.se/2016/september/mabonen-hogtid-om-balans.html
 
 
http://magisktliv.blogg.se/2016/september/hostdagjamning-eller-hogtiden-mabon.html 
 
 
http://magisktliv.blogg.se/2015/october/min-glomda-blogg-om-mabon.html
 
MÅ GOTT <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela