Dåliga Energier......

Publicerad 2021-05-08 13:18:07 i Magi,

 
 
Många är de ohälsosamma och dåliga energier som omger oss.

Människor i vår närhet som spyr ut negativ energi,
som grälar, är missnöjda och missunnsamma.

Vårt eget tungsinne som tar över 
och fyller våra tankar med känslor av otillräcklighet,
sorg och hopplöshet.
 
Vi känner oss trötta, oinspirerade och oälskade.
 
Då är det dags att ta till alla knep som finns,
men varför låta det gå så långt?

Då är det ju bättre att föregå att istället 
förebygga och skydda sig mot negativa energier.
 
Dra till sig och öppna upp för det som känns bra och positivt istället.
 
 
Då du ju ofta inte kan ändra på andra
så gäller det enligt mig att istället koncentrera dig på dig själv.
 
Denna gång tänker jag jag inte skriva så mycket om ditt hem,
men det är naturligtvis viktigt att du regelbundet renar din bostad
och med jämna mellanrum förstärker skyddet av den.
 
Här är en länk till ett tidigare blogginlägg om hur det kan gå till. 
 
 
Det samma gäller dock både för ditt hem och för dig som person,
att du regelbundet renar och skyddar dig mot dåliga / skadliga energier.
 
Sätten att rena sig på är många.

Jag brukar låta min dagliga duschen bli en "liten renings ritual"
då jag låter allt negativt rinna av mig och försvinna ned i avloppet.

Vid vissa tillfällen använder jag mig också av renande och hälsobringande örter,
som jag kokat i en kastrull och låtit stå och dra länge.

Detta utdrag blandar jag sedan med varmt vatten i en hink
och häller över mig i duschen med en skopa.
 
Örterna kan vara flera......
Men exempelvis salvia, ringblomma, björklöv, nässla,
kamomill, syrénblommor, citronmeliss, lindblommor,
rölleka, lavendel, persilja, groblad och timjan.
 
Om du har ett badkar häller du utdraget ned i badvattnet.
 

Du kan även rena dig själv eller andra med rök......
Från örter du bränner i ett kärl eller abalone snäcka,
rökelse eller vitsalvia.

Då kanske du vill särskilt fokusera på chakraområden
där du känner att det finns blockeringar eller där det har varit eller är fysisk,
känslomässig eller psykisk smärta......
Visualisera röken som lyfter bort alla negativa tankar, känslor och energier

Jag brukar börja med framsidan av kroppen.
Röra fram och tillbaka genom auran.
Börjar gärna nere vid fötterna och arbeta mig sedan uppåt.
När jag når huvudet, för jag sedan röken nedför baksidan av kroppen

Det finns egentligen inget rätt eller fel sätt att rena en person på.
En del gör som jag, andra börjar vid hjärtat och andra renar uppifrån och ner.
Huvudsaken är att du gör det som känns rätt för dig
och med respekt och omtanke.

 
Många tror att det inte går att rena utan vit salvia ( Salvia Apiana ) 
Men det anser inte jag.
Det är också dyrt att köpa vit salvia och den kan även vara svårt att få tag i.
 
Om det nu är Vit Salvia ni önskar att använda vid rening,
även om jag och många med mig anser att
det fungerar utmärkt också med Kryddsalvia och många andra örter.
 
Så varför inte om ni har möjlighet, odla den själv.
Det gör jag,för visst använder även jag denna magiska växt
men inte uteslutande/ endast den.
 
Men som alltid känns det jag odlar själv alltid extra magiskt.
Frön säljs som "röksalvia" och brukar finnas på Impecta.
 
 
Efter reningen bär jag sedan amuletter
för skydd och för hälsa.
 
Har alltid en örtamulett i en liten flaska i min jackficka.

Där ligger ochså alltid några kastanjer
som jag använder för att vid behov snabbt jorda mig.
 
 
Sedan också amuletter i form av små påsar,
små enkla som jag sytt själv eller fått smycken i.
Ibland med något skrivet eller broderat på.
 
Runor, symboler och ord.
 
I dessa lägger jag örter, kristaller och föremål.
 
Till skydd använder jag vanligtvis......

Bland örter nässlor, en, gråbo, björk, lager, malört,
rönnbär, johannesört och renfana.
(Men det finns naturligtvis många fler att välja på)

Kristaller som skyddar är exempelvis
bergskristall, rökkvarts, månsten, svart turmalin,
onyx, ametist, granat och snöflinge obsedian.

Några runor jag använer för skydd är Algiz, Bjarka, Reid och Sol.

Symboler jag använder är exempelvis pentagram,
skyddsdjur oftast ugglan, gudinnesymboler, elementen,
yggdrasil, månen och alrunan.

Jag har också min talisman jag ju alltid bär

 
Må Gott <3 Var Rädda om er <3 LUNA
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Luna

Denna blogg handlar om mitt "andra liv" som Luna. Jag är Wiccan och Häxa, och jag vill berätta om det. Om högtider, örter, ritualer och annat magiskt i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela